Meer tijd voor elkaar!
Het uit handen geven van uw wasgoed is niet gemakkelijk. Dat begrijpen wij heel goed. Toch is dit soms noodzakelijk. Daarom hebben wij speciaal voor bewoners van zorginstellingen de persoonlijke wasservice Mijn Waslijn ontwikkeld. Wij zorgen ervoor dat uw waardevolle kleding met de beste zorg behandeld wordt. En u altijd voldoende schoon en fris textiel in de kast heeft liggen.

Uw was, onze zorg
Dankzij onze jarenlange ervaring weten we precies hoe we uw kleding het beste kunnen behandelen. Dat doen we met de allergrootste zorg in een wasserij bij u in de buurt. Met behulp van slimme techniek volgen we ieder kledingstuk tijdens het wasproces. Zo weten we precies waar uw kleding zich bevindt!

Direct starten met de was
Na de aanmelding voor Mijn Waslijn ontvangt u een welkomstbox. In deze box vindt u vier persoonsgebonden waszakken, die voorzien zijn van uw persoonlijke naamlabel. Uiteraard hebben wij ook een uitgebreide informatiefolder toegevoegd waarin alles staat wat u moet weten over Mijn Waslijn. Als u de welkomstbox heeft ontvangen, kunt u gelijk starten met het aanbieden van de was!
Aanmelden voor Mijn Waslijn
Hoe werkt Mijn Waslijn?


Uw voordelen
- Wij nemen u de zorg voor de was uit handen! Zo houdt u meer tijd over voor gezelligheid.
- Wanneer u uw was aanbiedt, voorzien wij uw kleding van een klein gepersonaliseerd labeltje. Zo weten wij altijd dat het uw eigendom is.
- U kunt uw nieuwe kleding direct dragen en ongemerkt meegeven in uw persoonlijke waszak.
- Al uw kleding en waszakken komen schoon bij u terug.
Snel en eenvoudig aanmelden
Aanmelden kan snel en eenvoudig via ons digitale aanmeldformulier. Houd voor uw aanmelding de volgende gegevens bij de hand om het formulier snel in te kunnen vullen.
- Naam en postcode van uw zorglocatie.
- Naam/nummer van de afdeling/woning en het kamernummer.
- Uw contactgegevens (in geval van automatische incasso).
- Uw financiële gegevens (in geval van automatische incasso).
Indien automatische incasso noodzakelijk is, vragen wij u na registratie om uw e-mailadres te bevestigen. Vervolgens krijgt u een uitnodiging om een digitale machtiging af te geven*. Voor het afgeven van de digitale machtiging werkt CleanLease samen met Twikey .
*Of het machtigen via automatische incasso wel of niet noodzakelijk is, hangt af van de contractuele afspraken die zijn gemaakt tussen uw zorgorganisatie en de wasserij.
Aanmeldformulier Mijn Waslijn
Zo heeft u altijd genoeg schone kleding in de kast
Als wij een deel van uw kleding behandelen wilt u natuurlijk wel voldoende kleding in de kast hebben om aan te trekken. Hoeveel heeft u dan precies nodig? In dit handige lijstje staat per type kledingstuk hoeveel u ervan nodig heeft om ervoor te zorgen dat u altijd genoeg schone kleding in uw kast heeft.
Download de kledingadvieslijst
Sokkennetten, waar zijn ze voor?
Met de service van Mijn Waslijn zorgen we er ook voor dat uw sokken, panty’s en steunkousen weer schoon en fris bij u terugkomen. Daarvoor hebben we met ons blauwe sokkennet een handige en voordelige oplossing ontwikkeld, die ervoor zorgt dat u uw sokken eenvoudig kunt aanleveren. Op deze manier komen uw sokken altijd weer schoon én compleet bij u terug. Uw sokken blijven tijdens het was- en droogproces in het sokkennet. Daarom kunt u er zeker van zijn dat alles netjes bij elkaar blijft en er niets verloren kan gaan.
Wij zetten gratis 4 sokkennetten voor u in, zodat u altijd voldoende netten in omloop heeft. U kunt bij uw aanmelding aangeven of u hier gebruik van wilt maken.

Contact
We kunnen ons goed voorstellen dat u nog vragen heeft over Mijn Waslijn. Daarom zijn wij ook telefonisch voor u bereikbaar.
Neem gerust contact met ons op!

Mijn Waslijn Cliënt Contact Centrum
U kunt één van onze adviseurs bereiken via +31 (0)88 400 2704. Of stuur een bericht per mail of via het contactformulier hieronder. We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.
Veelgestelde vragen over Mijn Waslijn
We begrijpen dat het belangrijk is om duidelijkheid en inzicht te hebben in onze diensten. In deze sectie vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen over Mijn Waslijn, uw factuur en onze betaalprocedures.
Staat uw vraag er niet tussen of heeft u aanvullende vragen? Neem dan gerust contact met ons op via ccc@cleanlease.com. Wij helpen u graag verder!
LET OP: Vermeld in uw correspondentie altijd uw debiteurennummer. Zo kunnen we u nog sneller helpen!
Indien u geen gebruik meer wenst te maken van Mijn Waslijn, is afmelden snel en gemakkelijk geregeld via onderstaande stappen.
1. Afmelden bij ons Cliënt Contact Centrum
Vul het afmeldformulier Mijn Waslijn in of meld u schriftelijk af via mail (ccc@cleanlease.com) onder vermelding van uw cliëntnummer. Deze vindt u terug op de factuur.
2. Stuur de waszakken terug
U kunt de gepersonaliseerde Mijn Waslijn waszakken en sokkennetten retour zenden aan CleanLease door ze allemaal in één zak te verzamelen en naar ons toe te sturen via de zorgorganisatie zoals u van ons gewend was.
3. Gereinigde artikelen retour
Na afmelding worden de gereinigde artikelen binnen twee weken na datum van afmelden retour geleverd.
Na afmelding blijft een cliënt nog tot twee weken actief in ons systeem. Dit doen we omdat het mogelijk is dat er na de afmelding nog kleding is verwerkt. Daarnaast verloopt de facturatie achteraf, waardoor er nog kosten kunnen volgen. Op deze manier zorgen we ervoor dat alles netjes wordt afgerond.
Wat mooi dat u kleding wilt doneren aan andere bewoners. Wij hanteren twee verschillende systemen voor het labelen van kleding. Hieronder leest u hoe u de kleding kunt overdragen, afhankelijk van het systeem dat gebruikt wordt:

Mijn Waslijn 1.0: barcode
Streep de barcode volledig door en plaats de kleding in de waszak van een andere bewoner.

Mijn Waslijn 2.0: UHF-chp
Zorg ervoor at de kleding eerst wordt afgemeld op naam van de oorspronkelijke eigenaar. Daarna kunt u de kleding in de waszak van de nieuwe bewoner doen.
Als u twijfelt welk systeem van toepassing is of hulp nodig heeft, helpen we u natuurlijk graag verder.
Onze oprechte condoleances. Tot twee weken na afmelding blijft een cliënt in ons systeem actief. Het kan zijn dat er nog was is verwerkt na het overlijden. Daarnaast vindt de facturatie altijd achteraf plaats.
Het kan zijn dat er nog was is verwerkt na het overlijden. Daarnaast vindt de facturatie altijd achteraf plaats. Stuur ons een bericht via CCC@cleanlease.com, zodat we dit snel kunnen verifiëren en verdere facturatie kunnen beëindigen. Veel sterkte gewenst.
Wij verzoeken u om de beëindiging van de wasservice, zo spoedig mogelijk, aan ons Cliënt Contact Centrum door te geven via het afmeldformulier Mijn Waslijn of per mail via CCC@cleanlease.com. Vermeld in de mail het cliëntnummer en uw NAW-gegevens.
U kunt de gepersonaliseerde Mijn Waslijn waszakken en sokkennetten retour zenden aan CleanLease door ze allemaal in één zak te verzamelen en naar ons toe te sturen via de zorgorganisatie zoals u van ons gewend was.
Bij Mijn Waslijn zorgen we ervoor dat uw wasgoed veilig en hygiënisch wordt verzorgd. U kunt zich eenvoudig aanmelden via het aanmeldformulier op onze website. Na de aanmelding ontvangt u van ons een bevestigingsmail en zullen wij de Welkomstbox naar u toesturen. Na ontvangst van de Welkomstbox kunt u beginnen met het aanbieden van uw kleding via Mijn Waslijn.
Mocht aanmelden niet lukken dan kunt u contact opnemen met ons Client Contact Centrum via CCC@cleanlease.com. Zij helpen u graag verder met de registratie en de benodigde informatie.
De frequentie van het ophalen en terugbrengen van uw was kan verschillen per locatie. Over het algemeen wordt de was 1 à 2 keer in de week opgehaald en binnen 5 werkdagen weer teruggebracht.
Voor de exacte frequentie kunt u contact opnemen met uw contactpersoon van uw zorglocatie of ons Client Contact Centrum.
Maakt u gebruik van Mijn Waslijn of heeft u vragen over uw persoonsgebonden goed? Neem dan contact op met ons Cliënt Contact Centrum.
Ons Cliënt Contact Centrum is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur.
Contactformulier: stel snel gemakkelijk uw vraag via ons contactformulier
Mail: ccc@cleanlease.com
Telefoonnummer: 088 – 400 27 04
Vermeld in uw correspondentie altijd uw cliëntnummer. Zo kunnen we u nog sneller helpen. Het cliëntnummer staat linksboven vetgedrukt op uw factuur.
Wij staan klaar om al uw vragen over Mijn Waslijn te beantwoorden!
Voor de welkomstbox en het opstarten van onze dienstverlening rekenen wij een eenmalige bijdrage. Op deze manier kunnen we alles zorgvuldig voor u in gang zetten.
In de welkomstbox vindt u alles wat u nodig heeft om uw was aan te bieden. De box bevat onder andere gepersonaliseerde waszakken en instructies voor het aanbieden van uw wasgoed. De waszakken zorgen ervoor dat uw kleding gemakkelijk en efficiënt kan worden verwerkt.
U kunt uw sokken, pantykousjes, steunkousen en netbroekjes eenvoudig in het sokkennet aanbieden. Tijdens het wassen blijft het net gesloten; onze medewerkers openen het dus niet. Zo blijven uw kleine wasstukken netjes bij elkaar.
Let er wel op dat het sokkennet niet voller dan de helft wordt gevuld. Zo kunnen wij uw was goed reinigen. Belangrijk om te weten: de barcode of chip wordt niet op de losse artikelen geplaatst, maar op het sokkennet zelf.
Uw kleding wordt zorgvuldig gelabeld met een barcode of een chip op een vaste plek in het kledingstuk/ artikel. Hierdoor kunnen wij elk kledingstuk/artikel volgen tijdens het wasproces. Zo garanderen wij dat uw eigendommen veilig en compleet bij u terug komen.
U kunt uw was eenvoudig en netjes aanleveren via de gepersonaliseerde waszakken die u ontvangt in de Welkomstbox. Heeft u gekozen voor het sokkennet? Dan kunt u daarin sokken, panty(kousjes), steunkousen en netbroekjes doen. Het sokkennet plaatst u vervolgens in de persoonlijke waszak.
De momenten waarop wij de was komen ophalen zijn afgestemd met uw zorgorganisatie. Volg bij het aanbieden van de was deze afspraken. Wij zorgen er voor dat de was netjes wordt opgehaald, verwerkt en geretourneerd.
Wat goed om te horen dat uw organisatie gebruik wilt maken van onze diensten. Of een directe overstap mogelijk is, hangt af van uw huidige dienstverlener en contract. Wij informeren u graag over de mogelijkheden. Neem telefonisch of via het contactformulier contact met ons op en wij zijn u graag van dienst.
De specifieke ophaaldag kan variëren per locatie. Voor de exacte dag kunt u contact opnemen met ons Cliënt Contact Centrum of vragen bij uw zorginstelling.
Voor de welkomstbox en het opstarten van onze dienstverlening rekenen wij een eenmalige bijdrage. Op deze manier kunnen we alles zorgvuldig voor u in gang zetten.
Het is natuurlijk vervelend als u een kledingstuk mist. Meld de vermissing van uw artikel zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen één maand nadat u het artikel bij ons ter reiniging heeft aangeboden, bij ons Cliënt Contact Centrum.
Zodra wij uw melding hebben ontvangen, gaan we direct na of het kledingstuk zich nog in onze wasserij bevindt. Mocht dat niet het geval zijn, dan hanteren wij een doorlooptijd van vier weken vanaf uw melding. In de praktijk zien we vaak dat artikelen binnen die periode alsnog terugkomen.
Vinden we een kledingstuk dat aan uw omschrijving voldoet? Dan sturen we u een foto ter controle. In veel gevallen kunnen we de vermissing op deze manier alsnog oplossen.
Wilt u weten hoe wij omgaan met vermissingen en vergoedingen? Bekijk dan onze vergoedingsprocedure voor meer informatie.
Wat vervelend dat uw kledingstuk beschadigd is geraakt. We vragen u vriendelijk om het beschadigde artikel, samen met een korte omschrijving van de klacht en uw naam- en adresgegevens, terug te sturen naar onze wasserij in een zwarte stippenzak. Deze zakken zijn beschikbaar op uw locatie.
Zodra wij uw artikel ontvangen, registreren we de klacht in ons systeem en beoordelen we deze zorgvuldig. Als blijkt dat uw kledingstuk in aanmerking komt voor een vergoeding, zorgen wij dat deze netjes wordt uitgekeerd. In principe wordt het artikel niet teruggestuurd, tenzij hierover andere afspraken zijn gemaakt met onze klantenservice.
Als wij de beschadiging zelf constateren
Wanneer wij tijdens het wasproces zelf een beschadiging opmerken, nemen we direct contact met u op. De verdere afhandeling verloopt dan op dezelfde manier als hierboven beschreven.
Wilt u meer weten over vermissingen en vergoedingen? Bekijk dan onze vergoedingsprocedure voor meer informatie.
Wij halen de was wekelijks op, waardoor een kledingstuk meerdere keren per maand kan worden gewassen – en dus ook meerdere keren op de factuur kan voorkomen.
Heeft u vragen over uw factuur of twijfelt u over bepaalde items? Neem dan gerust contact op met ons Cliënt Contact Centrum. We kijken graag met u mee!
Om uw kledingstukken optimaal te verzorgen, volgen wij altijd de wasvoorschriften die bij elk kledingstuk horen. Sommige kledingstukken vragen om een extra zorgvuldige behandeling. In dat geval kiezen we voor stomen in plaats van wassen, zodat uw kleding netjes blijft en langer meegaat.
De maandelijkse kosten verschillen en zijn afhankelijk van de hoeveelheid was die wordt ingeleverd.
Wilt u een nauwkeurige indicatie? Neem dan gerust contact op met ons Cliënt Contact Centrum. Wij helpen u graag verder.
Natuurlijk, we sturen de factuur graag nogmaals naar u toe. Neem hiervoor contact op met het Cliënt Contact Centrum door een e-mail sturen naar CCC@cleanlease.com. Vermeld in uw bericht duidelijk uw cliëntnummer en uw naam- en adresgegevens, zodat we u snel en goed kunnen helpen.
Ook als u betaalt via automatische incasso, ontvangt u van ons een factuur. Zo heeft u altijd een duidelijk overzicht van de artikelen die wij voor u hebben gereinigd en de bijbehorende kosten.
Het bedrag wordt vervolgens automatisch van uw rekening afgeschreven.
Ja, als u een machtiging voor automatische incasso heeft afgegeven, wordt het factuurbedrag automatisch van uw rekening afgeschreven.
U ontvangt de factuur zodat u precies kunt zien welke artikelen we voor u hebben gereinigd en wat de bijbehorende kosten zijn.
Als u een machtiging voor automatische incasso heeft afgegeven, schrijven wij het factuurbedrag automatisch af rond de 25e van de maand.
U ontvangt de factuur zodat u precies kunt zien welke artikelen we voor u hebben gereinigd en wat de bijbehorende kosten zijn.
Wat vervelend! Dit zoeken we graag voor u uit. Vul ons contactformulier in of stuur een e-mail met uw vraag naar CCC@cleanlease.com. Vermeld hierin ook de naam van de instelling waar u woont, uw afdelings- en/of kamernummer, en uw contactgegevens. We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.